Tel. 52 70 02 16 / [email protected] / 09:00 - 18:00

Handelsbetingelser

Parter

Disse betingelser gælder for Panelkungen OÜ med registreringsnummer 102580606 og EU VAT EE102580606.


Priser

Priserne er i danske kroner og er inklusive moms.


BETALING

Du kan vælge mellem flere forskellige betalingsmetoder. Paypal, Faktura via NETS, eller Kortbetaling. Ved køb mod afdrag eller faktura foretages kredittjek af henholdsvis NETS.


Forsendelsesomkostninger

Læg de varer, du ønsker at købe, i indkøbskurven og fortsæt til kassen. Der vil du se forsendelsesomkostningerne. Forsendelsesomkostninger varierer afhængigt af den valgte forsendelsesmetode og antallet af paneler. Komplet palle med solpaneler (36 stk) leveret for 1299 DKK 


LEVERINGSMÅDER OG TRANSPORT

Din pakke bliver normalt leveret til dig inden for 3-4 hverdage. Leveringer sker med en sporbar forsendelsesmetode, og du kan følge din pakke gennem den transportmeddelelse, du har modtaget via e-mail, efter din pakke har forladt os. Leveringsbesked sker via SMS eller telefon afhængigt af leveringsmåden. Det er derfor vigtigt, at du oplyser en korrekt e-mailadresse og et korrekt telefonnummer/mobilnummer, for at underretningen virker.


RESERVATION
Vi forbeholder os retten til at annullere ordrer, uanset unøjagtigheder såsom lagerbalance, pris, tekniske problemer eller masseordrer.


DHL Service Point

Gælder produkter under 20 kg. Afhentning foregår på DHL udleveringssted, Service Point. Pakken sendes til din nærmeste DHL-repræsentant. Varsling sker via SMS. Bekræft din forsendelse med dit forsendelsesnummer og identifikation. Varerne er tilgængelige i 14 dage, før de returneres.


DHL Hjemlevering

For produkter, der vejer mere end 20 kg, leverer DHL produktet direkte til din hjemmegrænse i løbet af dagen. Forslag til hjemlevering/beskeder foregår via SMS, det er derfor vigtigt, at du indtaster et mobilnummer, hvor du kan træffes i dagtimerne (hverdage). DHL koordinerer med dig, hvilken hverdag og i hvilket tidsrum (normalt 2-4 timer) de kan levere varerne. Hvis vognmanden ikke fanger dig, får du besked på mail.


Forretnings levering

Hvis du har valgt levering til en virksomhed uden varsel, forudsættes det, at virksomheden har åbent på hverdage, og det er ikke en privat adresse. DHL kører varerne, når det passer dem uden at melde ankomsten. Skulle den være lukket, når DHL ankommer, vil du blive opkrævet 300 SEK i "hindret levering". Leveringshindringer opkræves bagud. Er det en enkelt virksomhed eller en mindre virksomhed, anbefaler vi, at du vælger levering med meddelelse eller DHL servicepunkt.


Ulige sted
For levering af store/tunge pakker til ulige steder og øer i henhold til listen Ulige steder (klik her), opkræver DHL et ekstra gebyr (250–500 SEK). Du kan undgå gebyret ved at afhente leveringen på en DHL-terminal eller vælge en anden leveringsadresse (f.eks. på arbejdet).
Et ulige lokalgebyr gælder også for returnering til os af tunge/voluminøse eller palleterede varer. Pakker, der vejer mellem 20 kg og maks. 35 kg, men ikke er omfangsrige, f.eks. 100Ah batterier er ikke inkluderet i gebyret for ulige placering. Disse sendes som DHL-pakker med hjemlevering. Solpaneler længere end 150 cm og køleskabe er inkluderet i det ulige placeringsgebyr. Det ulige stedsgebyr betales også på produkter, hvor der står "gratis fragt". I disse produkter har vi inkluderet en forsendelsesomkostning, der ikke inkluderer det ulige stedsgebyr. For at se DHL's ulige lokationsregister klik her: Ulige lokationsgebyr er SEK 340 for ulige lokation 1
440 kr for uddaort 2 og
580 SEK for ulige placering 3.
Efter at ordren har fået status "leveret" på vores hjemmeside, kan du spore varerne på disse hjemmesider: DHL: https://www.dhlpaket.se/sv/privatkund/spara-paket.html Norge Kunder der ønsker at plukke op pakken i Sverige kan få varerne leveret til en Service Point agent (maks. 20 kg pr. pakke) hvor som helst i Sverige uden at skulle have adresse i Sverige. Ved hjemlevering/pallevarer kræves altid en gyldig adresse i Sverige.

OVERVÅGNING AF LEVERING
Hvis en vare, du har bestilt og betalt for, løber tør for vores lager, får du straks besked. Du får så enten pengene tilbage eller om du kan vente på en ny leveringsdato eller et tilsvarende produkt (du får mulighed for at bestemme).

Personlig data
Panelkongen.dk er ansvarlig for de personoplysninger, du har givet os. Disse oplysninger vil blive brugt til at opretholde vores kundeforhold og til markedsføringsformål. Hvis du ønsker at foretage ændringer i dataene eller ønsker at blive slettet fra registret, er det nemmest at skrive til os. Vi videregiver ingen oplysninger til tredjemand. Undtagelsen er det fragtfirma, der modtager dine oplysninger for at kunne levere ordren. I nogle tilfælde bliver din ordre leveret af en af vores samarbejdspartnere, som så vil modtage leveringsoplysninger.

Fortrydelsesret/ Åbent køb
Ifølge fjernaftaleloven har du som forbruger ret til at fortryde dit køb uden særlig grund inden for 14 dage efter modtagelse af varen. Vi anvender fortrydelsesretten/åbent køb i hele 30 dage. Hvis du fortryder dit køb, er du ansvarlig for returfragten. Du skal sende varen/varerne i original emballage, varen skal være ubeskadiget og ubrugt og der må ikke være synlige ridser og slidskader og på varen. Send os en e-mail og vent på et returnummer og instruktioner fra os. Send ikke varerne mod efterkrav, vi indløser ingen efterkrav.


Reklamationer og forkert levering:
Skulle vi levere det forkerte antal eller den forkerte vare, er vi opsat på, at du giver os besked hurtigst muligt, så vi kan rette fejlen. Det gøres nemmest ved at sende os en e-mail og beskrive fejlen og afvente instruktioner om returnering. Forkerte/defekte varer skal returneres i original emballage, vi betaler fragtomkostningerne ved gyldig reklamation eller fejllevering. Refusion gælder ikke for produkter, der er specielt fremstillet på vegne af kunden eller specialordrer, der ikke er på lager.

Garanti
Garantiperioden varierer mellem 1 år og 25 år Garantiperioden fremgår af produktbeskrivelserne. Hvis der ikke er nogen garantioplysninger for et produkt, gælder følgende:

Solpaneler med aluminiumsramme: 12 års totalgaranti, 25 års strømgaranti, strømtab maks. 1 % om året. Ved større krafttab end det har du ret til erstatning.
Solpaneler uden ramme, såkaldte marine solpaneler, strømgaranti i 5 år, ridser på dæksel forårsaget af kunden, der forårsager effektnedsættelse, er ikke omfattet af garantien,
Ladebokse, 5 år
Ingen garanti for forbrugsvarer.
Garantien gælder, hvis et produkt skulle gå i stykker, trods normal brug. Garantien gælder fra købsdatoen og dækker reparation af fabrikations- og materialefejl. Retursedlen/garantibeviset eller kvitteringen skal fremvises/vedlægges i tilfælde af et garantikrav. Solceller og solpaneler gives 12 års funktionsgaranti. Funktionsgarantien betyder, at hvis produktet håndteres efter instruktioner og ikke er beskadiget af ydre påvirkninger (f.eks. stød og ydre kraft, flyvende genstande) vil det fungere med den angivne effekt eller marginal reduktion af effekten. Den 25-årige strømgaranti garanterer, at solpanelet vil levere mindst 85 % af den strøm, som solpanelet havde, da det var nyt. Skulle panelet mod alle odds miste mere end 15 % strøm (år 25), vil du modtage erstatningspaneler for den tabte strøm. I tilfælde af en tvist følger vi det almindelige klagenævns afgørelse.

Transportskader
Vi er ansvarlige for alle skader, der måtte opstå under transporten til kunden. Hvis du ved modtagelsen opdager, at forsendelsen er beskadiget under transport, skal du straks anmelde dette til fragtføreren. Hvis de ikke påtager sig ansvaret for skaden, skal du kontakte os. Det er vigtigt, at fragtførerens repræsentant attesterer, at varerne er beskadiget ved levering. Uden det certifikat kan vi ikke acceptere din klage (kan være en mundtlig attest på, at f.eks. personale på servicestedet indrømmer, at varerne blev beskadiget under transporten, da de blev leveret.) Er emballagen intakt, og når du åbner emballagen og opdage skaden, kontakt os straks. Det kan være nødvendigt for dig at dokumentere skaden med billeder. I tilfælde af transportskader vil du være fuldstændig skadesløs, vi behandler eventuelle krav til transportøren. Vi sender dig erstatningsvarer hurtigst muligt, men der kan være behov for noget samarbejde fra dig for at dokumentere skaden.

Vend tilbage
Pak returvaren godt og send den retur som Postoretur-Kunde retur, ikke mod efterkrav eller efterkrav. Vedlæg også en fejlbeskrivelse/årsag til returnering. Når en vare returneres til os, skal du som kunde betale for returfragten. Ved garantisager eller fejlleverede varer af os, refunderes returfragten. Erstatningslevering er naturligvis helt gratis for dig. Ved levering til/fra et ulige sted og i udlandet er kunden ansvarlig for forsendelse, ekstra omkostninger.

Uindløste pakker
Hvis du ikke afhenter din pakke, vil du blive opkrævet for forsendelse, returforsendelse og ekspeditionsomkostninger. Meddelelse sker fra transportøren primært via SMS og sekundært via e-mail og i særlige tilfælde breve. Hvis du har indtastet forkert telefonnummer eller e-mailadresse, er du ansvarlig for, at underretningen ikke når frem til dig.


CE
Produkter, der kan være farlige at bruge – f.eks. elektriske produkter, maskiner, legetøj, personligt udstyr og værnemidler skal være CE-mærket for at kunne sælges på EU's indre marked. Med CE-mærket garanterer producenten eller importøren, at produktet opfylder alle grundlæggende sikkerhedskrav. CE-mærket på disse produkter er det eneste mærke, der tillader fri bevægelighed inden for EU. En række myndigheder kontrollerer, at disse produkter, der sælges på markedet, lever op til sikkerhedskravene. Hvis CE-mærket mangler, kan det betyde, at produktet udgør en sikkerhedsrisiko, og at producenten ikke kender de regler, der gælder.